Kolizja podczas wynajmu auta. Jak postępować?

Jak postępować

Uczestnictwo w kolizji drogowej zawsze jest stresującym wydarzeniem. O ile w razie kolizji własnym autem zazwyczaj wiemy co robić, sytuacja wygląda inaczej w przypadku, gdy dojdzie do stłuczki samochodem pochodzącym z wypożyczalni. Opisujemy, jakie kroki należy podjąć w takiej sytuacji.

  1. Zachowaj spokój

Po pierwsze, nie wpadaj w panikę. Nasze pojazdy posiadają pełen zakres ubezpieczenia OC i AC, które zwalniają najemcę i użytkownika pojazdu z odpowiedzialności w przypadku kolizji. Ubezpieczenie OC dotyczy auta, więc nie jest istotne, kto je prowadził; nie jest też ważne, kto doprowadził do kolizji. Nie musisz więc obawiać się, że zostaniesz obarczony jakimikolwiek dodatkowymi kosztami za uszkodzenie samochodu.

  1. Wezwij policję

Pierwszą czynnością, którą powinieneś wykonać w przypadku kolizji wynajętym pojazdem, jest wezwanie na miejsce zdarzenia policji. Ustali ona przebieg oraz sprawców zdarzenia. Jest to szczególnie istotne, gdy:

  • nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności za stłuczkę,
  • w wypadku ucierpiała choć jedna osoba,
  • przynajmniej jeden z kierowców jest pod wpływem substancji odurzających,
  • przynajmniej jeden z kierowców nie posiada uprawnień do kierowania pojazdem.

Dopilnuj, by został sporządzony protokół z miejsca wypadku. Odstąpienie od tego obowiązku jest możliwe tylko w przypadku niewielkich szkód likwidowanych z polisy auto casco. Najpierw zapytaj nas jednak o zgodę na takie postępowanie.

  1. Poinformuj wypożyczalnię

O fakcie wystąpienia kolizji musisz poinformować również wypożyczalnię. Zadzwoń lub napisz do nas w ciągu 3 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia, a udzielimy Ci dokładnych instrukcji na temat dalszego postępowania. Jeśli zostaniesz poproszony o złożenie oświadczenia bądź przedłożenie dokumentów, także masz na to 3 dni robocze od momentu zgłoszenia przez nas takiej potrzeby.

  1. Poinformuj ubezpieczyciela

Kolejnym krokiem jest niezwłoczne zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi. Musisz to zrobić w terminie do 3 dni roboczych w razie szkody likwidowanej z OC sprawcy bądź w terminie, który został określony w ogólnych warunkach ubezpieczenia AC.

  1. Poczekaj na samochód zastępczy

W przypadku unieruchomienia auta na okres dłuższy niż 24 godziny, a więc również w razie kolizji, w miarę możliwości zapewnimy Ci samochód zastępczy. Będzie to pojazd z tej samej lub zbliżonej klasy oraz z podobnym wyposażeniem.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.